Afscheid van Aotearoa, Land van de Lange Witte Wolk!

20 februari 2018 - Waiheke Island, Nieuw-Zeeland

Na ruim 4 weken rondreizen door het Noord Eiland van NZ komt er morgen een eind aan weer een bijzonder vakantie-avontuur.

Net als vorig jaar heb ik opnieuw genoten van dit mooie land. Was het Zuid Eiland qua natuur prachtig met zijn mooie, grote meren, fjorden en indrukwekkend ruige bergen, het Noord eiland vond ik mooi op haar/zijn eigen wijze. Hoogtepunten waren voor mij de prachtige baaien, al dan niet actieve vulkanen, Kapiti Island, White Island met zijn enige actieve zee-vulkaan en natuurlijk de Tongariro Alpine Crossing. (Wat een geluk, dat de weergoden me op die dag zo gunstig gezind waren!😀)

En een bijzonder hoogtepunt was natuurlijk ook de uitgebreide kennismaking met de Maori’s! Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk op te steken van hun cultuur en geschiedenis en indirect begrijp ik daardoor nu ook een klein beetje meer van deze andere samenleving.

De laatste paar vakantiedagen waren bestemd voor Waiheke Island, een mooi en rustig eiland, dat voor de kust bij Auckland ligt in wederom een fraaie baai.

Kiwi’s gaan hier graag naar toe voor een lang weekend en om de drukte van Auckland even achter zich te laten. En dat laatste begrijp ik helemaal. Want na het toch wel bijzondere, unieke en heel gezellige dagje met mijn zus Marian in deze stad, was ik blij, dat ik de ferry weer kon nemen naar de overkant.

Voor mij waren deze paar dagen een mooie, relaxte afsluiting: zon, zee, strand en wijngaarden. En tijd om alle indrukken en de vele gesprekken met allerlei mensen uit verschillende windrichtingen te verwerken.

Het mooie van reizen is, dat het gelukkig ook altijd weer fijn is om naar huis te gaan naar je eigen stekje en je eigen bedje!

En  bovendien ben ik intussen al zo ‘los’ op dit eiland, dat ik zelfs andere toeristen de weg kan wijzen😉! Dus, jullie begrijpen, helemáál tijd om te vertrekken.

Ik reis woensdag via Vancouver terug en sta vrijdagmorgen weer op Schiphol. M.a.w. eind van de week kunnen jullie me weer tegenkomen in de lift, de garage, de wandelgangen, op de golfbaan, bij Effe Anders, bij Tesqua of gewoon aan de telefoon.

Ik vond het heel fijn, dat jullie zo enthousiast met me mee hebben gereisd en steeds weer zulke leuke reacties op mijn verhalen hebben geschreven. Heel veel dank daarvoor!

Een laatste lieve groet voor jullie allemaal vanuit DownUnder en tot snel!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wil:
    19 februari 2018
    Fijn te lezen dat het wederom geweldig is/was in NZ. En wat bijzonder dat je een dag met Marian hebt doorgebracht. Over de Maori’s mag je mij alles vertellen, lijkt mij reuze interessant!
    Ik wens je een goed thuisreis en hoop je snel weer te zien.
    Liefs Wil🌷🌷
  2. Geeke:
    19 februari 2018
    Mooie belevenissen! Ja, je eigen huis is toch ook heerlijk.
    Goede reis terug en tot ziens in Ede.
    Lieve groet, Geeke
  3. Klazien:
    Dag Najla,
    Dank voor je mooie verhalen....
    Een heel goede, relaxte thuisreis gewenst!
    Tot ziens!
  4. Gerda en Per Bibow:
    19 februari 2018
    Lieve Najla het was weer fijn en interessant om met je mee te reizen naar het Noorder Eiland dit keer. We wensen je een goede reis toe en hopen dat je gauw weer eens bij ons in Noorwegen komt zo dat we bij kunnen kletsen over onze ervaringen daar.
    Liefs van Per en Gerda.
  5. Monique:
    19 februari 2018
    Dank voor de door de verhalen fijne vakantie voor ons down under!!! Success met de retour reis, gelukkig kan je vast een beetje wennen aan de winter, in Vancouver!! Tot gauw.
  6. Dorine Verweij:
    19 februari 2018
    Lieve Najla, dank dat ik met je mocht meereizen op afstand.
    Hele goede terugreis en hopelijk tot snel weerziens in NL!
    Liefs
  7. Evelien:
    19 februari 2018
    Door jou heb ik het gevoel dat ik het Noord Eiland ook een beetje ken .
    Dank je voor je mooie verhalen en goede reis naar huis !
  8. Geertje Timmers:
    Ha Najla,
    Heel leuk om zo 'met je mee te hebben mogen reizen' al die weken. Heb nog een goede terugreis en gauw tot ziens op de sportschool.
  9. Inez Schipper:
    19 februari 2018
    Ha Najla,het was weer een genot om met jou mee te reizen, en ook een beetje van het cultuur te snuiven!!
    Hele goede reis en tot gauw in NL xx💋
  10. Janny:
    19 februari 2018
    Nogmaals een goede terugreis.🍀tot snel.😘
  11. Ilona:
    20 februari 2018
    Sluit me aan bij alle voorgangers!
    Heerlijke verhalen.
    Dank je wel en gelukkig tot gauw, globetrotter!
    Goeie reis. 🛫🛬
    Tis hier koud!!
  12. Ans ballast:
    20 februari 2018
    Nou Najle het was een feest om met je mee te reizen en eeen genot om je verhalen te lezen. Erg leuk geschreven.
    Fijne terugreis en tot snel. (Wordt hier koud) Lffs Ans xxx
  13. Attie van Liere:
    20 februari 2018
    Lieve Najla. Heel hartelijk dank voor de mooie ‘pareltjes’ die jij zo trouw stuurde. Wij, manlief en ik, hebben er van genoten.
    Ook weer een hoop kennis rijker geworden.
    Alvast een hele goede vlucht gewenst, en tot spoedig ziens.
    Liefs Attie
  14. Ruud:
    20 februari 2018
    Kan niet wachten totdat ik weer een lekkere cappuccino voor je mag maken! Goede reis terug, nog veel plezier in Vancouver en tot vrijdag!
    App je nog even hoe laat je aankomt? 😘
  15. Najla:
    Doe ik, Ruud!